تاریخچه تولید یکبار مصرف در ایران

Plastic sheet blister packaging and blister process - Desu Technology Packing Material Co.,LTD

تماس مستقیم با فروشنده

09123831969

کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف یکتا پارس

تاریخچه تولید یکبار مصرف در ایران

تولید ظروف یکبارمصرف در ایران از تقریبا 3 دهه پیش آغاز شده است. در ابتدای دهه 70 شمسی برخی از کارآفرینان با اتکا به دستگاه ها و تجهیزات خارجی و قالب ظروف یکبارمصرف تولید شده توسط کشور های اروپایی اقدام به تولید اولین ظروف یکبارمصرف در ایران کردند. بعد از گذشت مدتی صنعتگران داخلی تصمیم به تولید قالب ظروف یکبارمصرف با طرح های دلخواه کردند و اینگونه صنعت یکبارمصرف در ایران رونق زیادی پیدا کرد.

به دلیل وجود منابع فراوانی که در کشور ما میتوان یافت، هزینه مواد اولیه برای تولید ظروف یکبارمصرف نسبت به دیگر کشور ها به شدت کاهش یافت و ایران تبدیل به قطب تولید ظروف یکبارمصرف در خاورمیانه شد.

هرچند که امروزه عمده ی مواد اولیه کارخانه تولید ظروف یکبارمصرف از کشور های هم پیمان کشور وارد میشود، اما همچنان به دلایل مختلفی قیمت ظروف یکبارمصرف در ایران نسبت به دیگر کشور ها پایین تر می باشد. اما این پایین بودن قیمت دلیل بر کیفیت پایین ساخت و محصول نهایی نمیشود. از آنجایی که رقابت در بین کارخانه های تولید ظروف یکبارمصرف در چند سال گذشته افزایش یافته است، هر کارخانه یکبار مصرف برای حفظ اعتبار و جایگاه خود در بازار باید علاوه بر خلاقیت در تولید محصولات جدید، کیفیت محصولات خود را حفظ و در بعضی موارد نیز افزایش دهد.
 

با ورود ظروف یکبارمصرف به بازار ایران بعد از مدت کوتاهی توانست به محبوبیت نسبتا بالایی برسد و همواره با زندگی روزانه مردم سروکار داشته باشد. اما این محصولات انواع مختلفی دارند که در ادامه مقاله به صورت کامل با آن ها آشنا خواهیم شد.

مردم کشورمان و جهان شاید هیچ وقت به اندازه دوران کرونا به این ظروف نیاز نداشته اند و حتی برخی از آن ها یکی از مزیت های بزرگ این ظروف را نمیدانستند، این ظروف تا حد زیادی میتواند جلوی بیماری های واگیر دار را بگیرد.